CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, June 16, 2009

mari belajar hias kek!~

hari ni mak aku kejut aku solat subuh..[correction : hari2 mak aku kejut aku solat subuh ]...

abah : bangun,dah subuh dah!..ketOk!ketOk! [pintu]
aku : emm..menggeliat..[dan tibe2 menikmati kesejukan pada bantal..emm..bestnyee..]..[oh setan!]

30 minit berlalu..

mak : mok oyak bangunn!!!..5 minit nk pukul 7 dh!!bangun!!!..[terjah..iyah!]

denga je 5 minit lg nk subuh..aku melompat,msk toilet,nk gosok gigi ke x?nanti xsempat nk subuh..[helo..skang 6.56 pn dah abes dah subuh]...gosok gitu2 je la..kumur2..dah amek air smayang,siap2 atas sejadah..nk niat..[eh..dh abes ke blom subuh?]..g tgk kat taqwim,pastu tgk jam..aiyakk..lagi 30 minit nk pukul 7..bravO mak aku!bravO..tektik yg bernas!..so,aku pn smayang dgn tenang n kewl!~

lps tu,lps tu...hari ni blaja buat hiasan kek kawen!~gune icing yg leh uli tu,aku lupe pe name saintifik die..tp die bleh uli cam dough roti,xleh dimakan,tp kalo nk mkn pn xpe,tu pn kalo thn manis..mak aku blaja kat kedai kek hari tu balik umah ajar aku plak..ahaha..tp serOnOk!~..

step 1:
icing tu aku xtau cane nk buat,mak aku bawak balik yg dah siap..so xtau resepi die..so,skipppp!!

step 2:
ble dah siap icing tu,uli sampai die lembut,icing ni bleh diguna byk kali sbb die cam play doh je..

nk buat bunga ros camni..
1.gentel 2 bulat2 kecik
2.gentel 3 bulat2 sederhana.
3.gentel 5 bulat2 besar.

nOte : gentel betul2 biar same saiz

pastu,amek tangkai atau lidi,kalo nk real beli la lidi btul die kat kedai2 kek berdekatan anda..amek doh icing tu sket lagi,gentel2 lagi sampai jadi bulat bujur gitu..pastu cucuk kat lidi/tangkai tu..

[part ni aku buat byk kali sbb doh tu asyek xlekat pd lidi tu je..pastu mak aku ckp.."olohh...gote2 bujur pah cocok je laa"..ahahahaha...aku xley igt nada mak aku ckp..kelakar..

pastukan,yg gentel bulat2 kecik,besar tu sebenarnye die pnye kelopak..letak bulat2 tu atas plastik pastu 'tik' kan minyak jagung skit atas bulat2 tu pastu tekan2 ngan plastik tu biar jadi kelopak yang 'anggun'..aahah..pastu bile nk lekat kat tangkai tu 'tik' kan telur putih nk suh melekat..and then..tadaaaaaaaaaa!!~


aku buat ni..betul!sungguh!

yg ni mak aku buat



yang ni plak kami punye!~rOses utk abah!~from,me and mak!



p/s : cam ruangan suri rumah tangga plak kat sini..harap maklum,sy masih 20 thn,sedang bersuka ria menunjukkan bakat 'kreatif'..konOn!~

0 comments: