CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, June 14, 2009

ARM

em..after spm,i went to matriculation and i met wai-[wahida],she's really nice and we become best friend after she said hai and what's ur name. tudung die labuh dan naqibah kat matrik..die menarik minat aku utk join usrah and wear appropriately for a muslimah..aku cuba bertudung labuh,tp iman aku sentiasa goyah..huhu..err..astaghfirullah..but thx..roomate plak,they were also influence me to solat jemaah and ma'thurat dan yassin tiap2 mlm..thx

lps tu,mse aku msk uitm, i met syida..she's like wai..tp..serupa tp berbeza..byk yg die influence aku. die jgak yg bg name aku jadi ajk arm...[ahli rakan masjid]..aku xbese dlm berorganisasi sbb dari dlu mmg aku xaktif pape pn,dan aku rase aku xbrape ikhlas wat keje..tambah2..org yg xaktif langsung mcm aku tbe2 jadik biro dlm arm..hanco..dan keje ni sgt2 memerlukan keikhlasan..ble dah masuk dlm arm, seme ahli2 arm sgt2lah sopan..seyes mule2 aku rase ssh sket nk mix in sbb aku mmg xsopan..=p..aku slalu dgn kate2..'weyyy!'..ciss..gle ah!..bengong..'..yeap...that's me..tp xpenah la plak xtreem sgt..tp lame2 aku dah ok..thx lg..

byk jgak aktiviti yg dah wat..tp dlm byk2 aktiviti..yg ni plg aku xleh lupe..mase nk hidopkan kembali kempen maksiat sifar..1st time aku join keje dakwah camni..mmg xtreem jauh lebih xtreem dr flying fox atau bungee jumping..[tell u the truth aku xpenah pn bungee jumping..haa]..mule2 denga mmg agak 'butterfly in my stomach'..cuak wey..aku xpenah tego sape2 pn sblom ni...aku mmg gne slemah2 iman iaitu dgn menggunakan hati ini selama ni..isk3..

misi2 penting ialah mengelakkan laki p'puan berdua-duaan sehingga menimbulkan syak wasangka..pesan kak hidayah kita perlu menggunakan kata2 yg berhemah tanpa menyakiti hati mana2 pihak. flyers yg mengandungi mcm2 nasihat,tauladan dan kata2 hikmah akan diberikan.dengan menggunakan dalil yang jelas, kuat dan tegas kepada mereka yang berjiwa kuat yang memerlukan kebenararan,Mauizah hasanah ( nasihat yang baik)
dan berbincang dengan cara yang baik.
aku sebagai ahli yg lemah terpaksa berganding bahu dgn partner yg senior. mmg aku xberani..sungguh!..dlm blog bleh ar aku fire sket2..tp kat luar lidahku kelu..ye..aku jaguh kampung..eheheee..

waktu bertugas lps isyak,sblom tu ktorang smayang berjemaah maghrib dan isyak.mintak doa..[aku xsmayang berjemaah atas sbb2 yg dbenarkan]..bg mereka itu bukan satu bebanan,sggp berkorban masa mereka berdiri cam jaga slame 4 jam utk amar makruf nahi mungkar..asal d[t menegakkan hukum Allah,syariatr islam.. aku?aku x100% cam diorang..aku still pikir esok ade test,quiz,assignment xsiap lg and i need a rest..teruk kan?..mereka sgt la baek..mmg respect ngan diorang.
mse menjalankan tugas..aku ngan partner aku mmg kne byk bersabar...kne ejekla..kne marah la..sampai aku rase cam..waaa...xnk dah,xnk dah...ske ati diorg la nk wat pe..sib bek ade partner aku bg semangat. mmg mencabar..bkn stakat mlm tu je aku kne..tp sampai sudah kot..sbb diorg dah cam muke aku mlm tu dan taddaaa!~..ejekan itu memanjang bersambungan cam drama bersiri cte cine kul 6 tv 3 dlu..xpe2..aku blaja bersabar dan sentiasa senyum menerima ejekan..insyaAllah..partner aku ckp,kita wat bende baek nnt Dia akan balas..kita kena sentiasa menasihati,sbb iman kita sentiasa turun naik..sbb tu kita kene jaga hubungan..habluminallah,habluminannas..kalo kita ikhlas buat kerana Allah,usaha kita tak akan sia2..suatu hari nanti Dia akan balas..kita dah usaha dan tawaqal..lgpn, yg kita duk bg flyers,sibuk2 duk kat diorg mse tgh dating tu bkn saje2 kacau daun tau..huhu..[die gelak] aku xtau aku dah menjalankan tugas aku dgn baik ke x..tp aku harap ianya berbaloi.

caye x seme yg berlaku ade hikmahnye..contohnye..aku xleh g langkawi haritu sbb xde tket bas balik jengka..hikmahnye..dlm mse seminggu tu aku demam..kalo aku g langkawi seraboOt je ngan hingus dan batuk2 dan aku dpt berbelanja lebih kat sabah..atau penahkan mase mengaji tu lancar je,tbe2 tersekat2,seraboOt je asyek tersekat2 korg ulang balik bacaan tu baru la seme lancar..sbb,ayat sebelomnye tersalah bace atau tersalah baris..hikmah tersekat2 tu korg dah ulang balik jadi lncar..\(*0*)/...dan lagi2..korg amek air smayang byk kali sbb asyek terbatal je atas sbb2 tertentu...ehemm...ok2...atas sbb amek air smyang je terkentut2..mungkin mase amek air smayang kali pertama tu xrata...haha..pemende la merepek..xsenonoh plak tu..sbnrnye,aku rase,kalo aku xjoin arm aku jadik liar sket kot..cam ghimau ke..zebra ke..[dlu aku ske itam putih...ade je kaitan...err..]..

end

0 comments: