CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, June 29, 2009

jika aku pergi dlu..

kitorang slalu je wat lawak-wey,kalo aku mati kebuluran xmkn dr pagi bgtau mak ayah aku aku syg diorang eh,aku mintak maap sbb menyusahkan hidup diorang slama ni..-then ramai2 ckp..eley..pOyo je..pastu gelak..ha-ha-ha...

tp kalo betOl..aku btul2 pergi dlu,tlg bgtau mak,abah aku,yg aku syg mereka..
abah aku kn,slalu layan aku cam bdak2..aku tau aku sentiasa comel dihati abah aku..hahaha..sbb tu la bile dah remaja-hati berkecamuk..wahaha-,kalo remaja dilayan cam bdak2,mesti die memberontak cam..-aku dah besa,bkn bdak2 lg!!-padahal abah aku syg gle kat aku smpai mase skolah men. abah aku nk pimpin aku lg lintas jln,tp jiwa remaja xsuke diperlihatkan keadaan tersebut dikhalayak ramai,aku slalu sorok tgn aku...andai aku pergi dlu,may it happen again..aku nk pimpin tgn ngan abah aku,xnk lepas..

abah aku ni baek sgt..die sanggup wat ape saje utk anak die,aku ckp aku hilang kasOot,hilang pensil,pemadam,trus die tlg carikan hingga ke lubang cacing..dlu aku ade beg kecik yg ade keychain kucing,keychain tu tercabot,aku ty,"abah,ado spanar x?"..abah aku ty kenape?,aku ckp nk gantungkn blk keychain ni..abah aku xjumpe spanar tu,pastu die amek keychain tu gigit gune gigi die..terharu aku tgk abah aku wat camtu..aku ckp"xyah la...bkn penting sgt pn keychain ni"..abah aku xpedulik,abah aku gigit sampai keychain tu tergantung balik..walaupn terharu,dsbbkn aku remaja,aku aku segan nk peluk abah aku even aku nk sgt peluk abah aku time tu...andai aku pergi dlu,izinkn aku peluk abah aku,minta maaf sbb sshkan abah hari2..

aku segalanya bg abah aku..time kat matrik,time tu la aku remaja tulen..abah aku sanggup drive dr kota bharu ke melaka nk tgk keadaan aku..tp sbb aku remaja,aku nk hidup berdikari,xpayah nk tgk2 keadaan aku,aku xsuke!dan aku sgt menyesal atas sikap aku mase tu..andai aku pergi dlu..harap abah aku,mak aku dan family aku slalu jenguk kubur aku..dan slalu bc yassin dan sentiasa mendoakan aku..

mak aku..
tiada tandingan..she is the greatest mother in da world!..
aku slalu peluk,aku slalu cium mak aku..aku suke main2 tgn mak aku..itu dulu,mase aku kecik dan sekarang..mase aku peringkat remaja yg merbahaye,aku ckp kasar ngan mak aku,biadap...sampai -biadap- terkeluar dr mulut mak aku..andai aku mati dlu,aku harap kata2 sayang utk mak aku mse aku tgh nazak..dan aku harap ciuman mak aku ke dahi aku..maaf mok..

mak aku pandai masak..seme jenis masakan die tau..kalo g mkn kat kedai,mesti mak aku xbagi..mak aku ckp,mak buat lagi sedap wat ape nk mkn kat luar..its soO true!..mak aku slalu ckp pasal resepi,slalu duk dapo..kat dapo mesti perfect,sbb kitchen is her world..kadang2 aku xsuke duk dapo sbb mesti kene perfect,dah la aku xpandai masak,dan asyek mess up je..org lain seeemee suke masakan mak aku..seme pelik,mak aku pandai masak,anak2 die seme xsehebat mak aku..sbb kami anak dara ni pemalas..ahaha..andai aku pergi dlu,aku harap aku dpt masak mknn kegemaran mak sblm aku pergi..

akak aku 1st..
akak aku sgt tegas..aku seellaaalu kene marah ngan akak aku..aku ni cepat marah,xleh sabar..ble akak aku marah aku,trus aku tarik muke..siap nangis lg..tp aku ni suke pendam dlm ati..bahaye tul org cam aku ni kn..pape pn aku tau die baik..die yg sulung mestila tegas..andai aku pergi dlu,aku harap sgt die cpt kawen..eheh..aku harap sgt dpt salam,xnk gadoh2 lg dah..

abang aku..
dlu mase kecik2 aku saaayyyang sgt kat abang aku..mse abang aku nk g masuk asrama penuh..aku tulis surat kat abang aku,ckp jgn pegi,aku syg die,aku selit dlm beg abang aku tu..tapi ble dah besar,cam ade jurang antara kami..cewah..tp btol la..sampai aku nk borak ngan abang aku pn dah jadi kekok dh..andai aku pergi dlu,aku harap abang aku ade disisi aku..

akak aku lg sowang..
i always dream being u!..jeles sgt ngan akak aku yg ni..bg aku,she got everything..personality,dan segale mcm lah..seme org suke die..
andai aku pergi dlu,aku harap die cpt kawen gak..ehhee..aku harap die sentiasa ade dsisi aku...mandi,kapan,seme!..

org kte,kite kene igt mati..so aku cube slalu igt mati..dan ianya berkesan utk mengubati hati yg dah nk rosak..jadi tenang..sentiasa igt Allah..menjadik la..cubelah..

em..seme harta xleh bawak kemati..hanya amalan dan doa anak2 yg soleh..

0 comments: