CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, January 24, 2009

suara hati

salam..

ku 'perdengarkan' suara hatiku ini..
kes 1
smlm slame 4 jam tunggu train yg delay mcm2 plak suara hatiku berkata2..nk ckp dpn2 aku xde keberanian..nk cte la sket kat sini..aku xkesah kalo ade yg nk tego pemakaian bdak2 zaman skang,lg aku mengalu-alukan dan sgt berterima kaseh kerana menegur belia2 yg terlibat..tp cube la berhemah,bersopan sket..ni yg tego pn 2 x 5..ckp bende yg xsedap didengar dan nk termuntah pn ade..lg malu sbb org tu ckp bhs kampung aku..
[suara hati aku berkata2.."mak cik..tlg sopan sket bleh tak?dah la public ni...tego jgn sampai membuka aib org kan lebih elok..nabi pn pesan kalo nk tego biarla berhemah..x ke senang..xde sape2 skt ati.."]
tapi aku xtau kenapa aku xleh gtau sedemikian kat makcik tersebut..

kes 2
dlm train..masuk dgn hati yang tenang sbb ade tket..hehehe..siap ade org tlg carikan sit lg..duduk je...fuuhh..alhamdulillah,lega..xngantuk sgt..igt nk men game kejap..tbe2 mamat yg tlg carikan sit tu bsandar plak kat tepi sit aku..sgt xslesa..
[suara hati berkata2.."assalamualaikum,sy sgt berterima kaseh pasal td,tapi bleh xbsandar kat sit yg sbelahnye kaum adam jgak?"]
ntah kenapa yg aku xdpt memperthnkan 'hak' aku..
penyelesaiannye...body language!~..
aku terpakse wat yg aku sgt2 lah xslesa dan mengantuk gle2..aku pura2 tdo kepala sandar kat sit dpn..pening kepala kononnye..sib bek xkluarkan minyak cap kapak je..xduk diam mencari keselesaan yg sebenar..haha..pastu maybe mamat tu paham kot..die dah xsandar tapi duduk besila tepi sit aku..aku ape lg..trus pura2 tdo ngan gaya yg sgt hodoh utk menguasai sit aku..lantak ko la nk ckp pe..walopn aku xngantuk tpakse jgak pejam mate..lastly aku tdo gak..bgn tdo je mamat tu dah xde...hahaha..maapkan daku...

kes 3

xnk ah ckp..
hahaha

kes 4

sakitkan ble kte xleh wat bende yg kte suka ats sbb2 tertentu..
i'm out!new thing-silat!~

0 comments: