CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, January 25, 2009

gimme m0ney?


gambar hiasan semata2

salam...

m0ney is everything?
i can't live without money...money is my life..money comes first..m0ney tree at the backyard?
seriously...i can't stand with rich people who think they can do everything with their money..kaye+sombong=xgune..bangge sgt la ade duet byk..lg tr0k yg miskin blagak kaye..0ops tu cte len..

make urself useful..make ur money useful t0o..g haji ke..umrah ke..xpn g derma kt gaza tu ha..xkesah la nk wat sidang akhbar ke,wat besar besaran yg ko g derma..tu cte ko..asal duit sampai..[hampeh tu kate2ku..]

rilex2..breath..breath...fuhh..fuhh..
xnk ar cte pasal org2 kaye..
nk cte pasal geng2 aku..
aloha pakcik din n the gang..[kebetulan 'din'..same name ngan abah aku]..pakcik van uitm..
aku suke sgt pakcik din n the gang..sgt baik dan peramah..murah hati walopn hidup xsekaya pakguard yg juge kejenye lebih senang..[siap wat pertandingan sape saman student plg ramai..kesahihannye wallahualam..hehe]..
tinggalkan g0ssip!~
nk dpendekkan cte..aku duk lam van dgn saba bersame membe aku..menunggu ketibaan penumpang2 laen..time kaseh kpd pakcik...[maaf ku lupe namamu]..yg bg aku paper utk aku mengisi mase lapang..muke depannye pasal palestine..[saje nk gtau..]..kami sempatla borak2 mesra sket..[awww..~]
tbe2 pakcik din n da gang menyapa pakcik yg bg aku paper td..diorang borak2 pasal kerosakan van..lg mendalam ctenye..diorang kire2 duet plak..sbln dpt bape...camp0,kali,bhg,darab...tolak..cukupkah utk menyara anak bini kat umah..walopn isi perbualan sayu,tp mereka2 masih tersenyum dan berjenaka..siap ty aku 40x6 bape..
mm...bertungkus lumus cari nafkah utk anak2..teringat cte sayu abah aku dlu..abah aku penah cakap..."nanti abah pencen kang bleh la abah bwak van skolah..nnt bleh la amek adk skali blk umah..kan senang..tua2 ni bwk van dh ckp..cari duet lebeyh.."..lebih kurangla kate2nye..

satu lg cte yg dceritakan oleh membe aku..
agak sayu gak ar..
pada suatu hari di cafe kolej siswi..membe aku ni amek lauk bkn men lg byk,penuh satu pinggan..pastu tnampak pakcik mn ntah amek nasi ngan kuah je..baju koyak sana sini..walopn aku xtgk keadaan pkcik tu tp agak sedey la kan...membe aku pn rse besalah..kate2 terakhirnye.."kalo anak pakcik tu xblaja elok2 aku xtau la nk ckp ape..."..lebey kurang ar kan..
stuju2!!..

duet yg abah aku slalu bank in tu bkn utk beli tudung mahupn taufufa..dan jugak c0kelat cadburry,earphone,t0pup dan sbgnye..[yuran silat...adeiii]..
ape2pn..akan ku berjimat cermat..no more kas0ot2 baru,baju baru,dan seme2 yg baru..kerna yg lame maseh dpt berkhidmat..,dan akan ku kurangkan bermesej dan menelefon..akanku penuhi satu msg penuh satu page,smoga ianya berbaloi..

pesanan utk aku dan semua..
blaja rajin2..t dah besa,ade keje,idop senang..igt,bls jase makbapak kte..pastu duet lebih tu g la tlg sape2 yg memerlukan..

peace no war!

0 comments: