CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, January 21, 2012

victory!chapter5!


chapter 5 sebab kira generally daripada tadika, upsr, pmr, spm...huhu..but actually banyak lagi lagi kejayaan2 yang tak terkira. dapat merangkak, jalan, menang lari dalam guni, bola ping pong...ahh,tau2 semua pun penah kan!..hehe..ape pun,bangganya! (alhamdulillah)

i never show this picture to anyone yet.not that i'm not proud of it, i just thought that maybe..ok never mind. i work hard for this because of Allah. teringat zaman kecik2 dulu teacher aku (cikgu BI) ajar doa lain special untuk kelas dia. "ya Allah, aku belajar kerana Allah, bijakkan lah aku, cerdikkan lah aku dan jadikanlah aku anak yang baik - baik, anak yang beriman" dan aku belajar sebab mak dengan abah aku. maybe dari kecik sampai besar aku duk ulang doa tu(yupp,sekarang pun dah terlekat doa tu..thank you teacher =) ) it gives me strenght, it gives me hope... walaupun terkadang aku tersasar dari landasan (menangis bagai dapat markah rendah, malas dan tak bersungguh2 buat kerja) normal la kan...manusia. Ok.. the reason why i make this post is this degree things...i..dont really like it...i have survivedin the first semester and He gave me what I want, what all of us want (alhamdulillah3!) series aku memang tak expect dan walaupun tak la tinggi sangat kalau nak dibandingkan dengan Universiti lain yang 3.5 tu masih belum masuk deanlist, I still proud of it, mak abah pun proud of it...I remember dulu masa convo dip, sebelah abah aku ade pakcik sorang, anak die ANC (anugerah naib chanselor), on that time abah aku tak tau pun ANC tu ape..aku just cakap "abah adik dapat dekan"..tu pun dah cukup buat abah aku happy semacam..=P..lepas pada aku naik pentas abah aku dengar die sebut ANC.abah aku tanya, " adik pun ANC?ape tu?"...ANC tu I luv you abah!..hehe..present untuk mak abah..XD..but degree ni...i'm not sure..usaha dan tawakal.never cheat,always work hard,bersungguh2 dalam semua hal, then i leave it to Him...Allah Maha Adil pada hamba-Nya sehingga tidak ada kesia-siaan amal baik dari hamba jika dikerjakan dgn ikhlas dan tidak bertentangan dgn syariat. percaya Allah maha Adil jadi buatla kerja dgn ikhlas. jadi no worries!"cukuplah Allah bagiku, dan hanya kepadaNya tempat aku bertawakal"

0 comments: