CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, July 30, 2011

gastrik sakit!

beberapa hari yang lepas aku sakit perut.sakit kat ulu hati,rase cam panas2,pedih pastu rase mcm ditekan2 atas dan bawah perut.sebab tu rase macam nak muntah,tapi muntah tak keluar pastu cirit birit.

1st day rase sakit - aku ingat sakit2 biasa,macam sakit perut nak buang air besar ke ape ke,so biarkan je la..lame2 makin melarat,tambah2 lunch aku bayam goreng belacan.memang panas lah perut!...makin petang,makin sakit nak berdiri tegak,solat pun susah.pastu rase cam nak muntah,macam muntah tu da nak kuar,da ade kat anak tekak da.tapi duk wekk wekk tak kluar2 jgak.last2 bila mak aku da urut2 baru muntah kluar seme makanan lunch tadi,breakfast da kluar (cirit birit 7 kali kuar masuk toilet wa cakap lu) bile da lemah longlai,makan pun muntah dan cirit birit,pastu baru la terasa nak pegi klinik. Dr cakap aku ade gastrik. Dr tanya aku nak cucuk tak untuk tahan sakit ni..aku tanye kalo nak cucuk kat mane Dr?...Dr cakap cucuk kat bontot....hehehehe...so takpelah Dr,saye beli ubat =P
malangnye lepas makan ubat,sakit tak berkurang pun. nak tido pun tak boleh. pkul 3 pagi aku kejut mak aku sambil nanges2.memang sakit.istighfar banyak2.mak aku tak tau nak tolong cne,mak urut perut aku dengan minyak angin.tapi tak jugak berkurang sakitnye,pastu barula g husm kat unit kecemasan. sampai husm,aku kene tahan beberapa jam,die cucuk ubat kat tangan ni ha.pandai Dr cucuk,xbape sakit sangat.(sbb aku fokus sakit kat perut aku ni kot.huhu)

2nd day sakit- aku leh tahan sampai tengahari je..sakit datang balik. sakit sampai aku tak tahan,solat pun sambil duduk. muntah2 lagi..tak tahan sangat, pi husm lagi.kali ni kene cucuk lagi,dan kene masuk air bagai.mase ni kene tahan lame sket.duk kat emergency room tu wat aku makin sakit dengan jeritan2 dan laungan2 orang mengerang kesakitan.."allahuakbar..."..."mengucap"..."sakiiit makkk...sakit"..menakutkan..da lame tak masuk emergency room semenjak athma aku da xmenyerang..huhu..

oh...malam tu aku muntah lagi...muntah balik air yg die masuk td..baaanyakkk....aku turun berat 2 kiloo...haha

3rd day - sakit perut menyerang lagi..pastu makin hilang selera makan aku.jumpe Dr shah,die scan perut aku.die cakap normal.Dr shah bagi ubat lain.

sakit beransur pulih~...alhamdulillah...selera makan makin bertambah...2 kilo tmbah balik...T_T