CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, November 20, 2010

saya tak paham orang,orang pun tak paham saya.

nama saya saidah.saya budak pelik sebab saya selalu je bipolar mood..kadang2 happy kadang2 badmood...memang sangat bahaya..saya setuju kalo orang cakap saya macam tu sebab memang pun...hehe...nak ubah tapi bila dah terbuat baru teringat...maapkan daku...tapi yang ni cite lain...duk pikir2 bende ni sampai tertido sebab confuse...tak paham...sampai sekarang tak paham2...sejak duk jengka,jauh dari family,kebanyakan masa diluangkan bersama-sama member2..aku perasan yang aku suke buat kerja dengan cepat...especially bab kemas bilik..bergerak dengan pantas sapu sane sini kadang2 sampai berpeluh2 padahal sapu sampah kat bilik yang kecik tu je,pastu kalau ade sampah or tin2 minuman kosong yang semalam punye tapi tak buang2 pn disapu skali..tapi sye tak badmood...baek2 saje~...kalo nak basuh baju kat bawah pun pack2 baju dalam bakul siap2 pagi tu,bergerak dengan pantas cari sabun basuh,comfort dan semua bahan2 basuh mesin..semua dilakukan dengan pantas..tak suke lambat2 nanti orang cakap malas or lembab(sebab penah kene..huh!-time kat matrik aku sapu bilik pastu rumate aku trus rampas aku punye penyapu die cakap geram tengok aku sapu cam budak malas...hahaha)..memang seme bende nak siap cepat lah!..(save mase nak tido bwahaha...sampai kat umah pun aku terbawak2 perangai ni...sidai kaen cepat2..masak cepat2..lipat kaen cepat2 then distibute kaen tu kemas letak kat bilik tuan empunye baju tu pun cepat!saje bergerak aktif consider cam exercise..kat umah memang kompen tak buat so ganti dengan keje2 rumah...dengan kate laen memang aku da terikot ikot lah!...mak aku pun tak suke buang mase contohnye bile da janji nak g shopping same,aku da siap,mak plak tak siap lagi,kalo aku duk nonong tengok mak tangah siap kompem aku kene bebel..so baek aku wat ape yang patut,cam check dapo da tutp ke blom...pintu tingkap da tutup ke tak...iron...then bukak gate -oh...dgn cepat of course...aku akan jadi slow kalo aku tak larat sangat...kalo ngantuk speed die makin naek...hohoho..tapi yang pelik skang ni...orang cakap aku mengamuk or tak puas hati or buat keje dengan terpaksa or buat keje dalam keadaan mejuk dan sewaktu dengannya bila aku disuruh buat keje sebab aku buat keje cepat2 even kecepatan tu tak diperlukan...hurm2...aku tak tau nak cakap ape sebab mase tu kene marah,nada die menakutkan so baek aku diam je...aku paham,situasinye berbeza sebab tu die ingat aku memberontak...abah aku pun cakap aku buat keje memberontak...hurmm...mungkin diorang tak perasan yang ini style aku bekerja...kene ubah ea?...ok2...speed kurang sket..kadang2 manusia ade banyak perangai pelik..contoh family aku,abah aku suke siap awal2 kalo nak g mane2,kadang2 nak gi hantar aku kat stesen bas tu mmg awal gile..mak aku plak kalo terlanggar barang2 kat dapo mesti die marah,padahal bukannye slalu langgar,kadang2 mak pn penah langgar2 barang kat dapo...hehehehehe...akak aku plak,kalo borak ngan die time die tgh wat keje,mesti kene ulang 2 kali,sbb die mesti"huh?"...padahal die denga je pe yg kite borak td...hahahaha...aku plak...suke wat keje cepat2 sampai ramai yang terasa dengan perangai aku ni...

0 comments: